Ett gastronomiskt varumärke i världsklass
I hjärtat av NK i Göteborg hittar vi Swedish Taste – en högkvalitativ gourmandrestaurang där gastronomi möter innovation. Med sin starka vision och passion för smakupplevelser i absolut toppklass, behövde Swedish Taste en varumärkeskommunikation som speglar deras unika erbjudande och ambitionsnivå.
Vi fick förtroendet att ta fram en heltäckande varumärkesplattform, en strategisk kommunikationsplan samt en contentstrategi för sociala medier – allt med syftet att förtydliga varumärkets identitet, skapa relevans för nya målgrupper och bygga långsiktig kännedom.
Genom ett nära samarbete och insiktsdriven strategi hjälpte vi Swedish Taste att skapa ett kommunikativt uttryck som matchar deras kulinariska spets. Resultatet? Ett varumärke med skarpare profil, tydligare tonalitet och en social närvaro som verkligen engagerar.
Vill du också skapa en starkare koppling mellan varumärket och din målgrupp? Vi hjälper dig att lyfta både strategi och storytelling till nästa nivå.